zondag 19 mei 2013

Ontbijt: Eat Natural met noten en zaden.

Hallo! Vroeger begon ik de dag altijd met een boterham met pindakaas, yum! Maar de laatste jaren kon ik 's ochtends vroeg geen boterham meer door mijn keel krijgen. Niet ontbijten is geen optie, ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag. Gelukkig zijn er tegenwoordig een hele hoop alternatieven voor de saaie boterham. 
Ik heb verschillende smaken drinkontbijt en verschillende soorten kellogg's geprobeerd, bijna allemaal super lekker. Het probleem was alleen dat geen van alle een voldoende gevuld gevoel gaven. Binnen een paar uur had ik alweer honger. Soms was het zelfs zo erg dat ik nog geen 45 minuten later alweer naar het pakje sultana's in mijn tas greep. En die pakjes zijn er niet op vooruit gegaan, nu er nog maar twee koekjes in zitten.

In de winter bestaat mijn ontbijt eigenlijk altijd uit havermout pap met blauwe bessen en een kopje groene thee met citroen smaak. Soms varieer ik een klein beetje en vervang ik de blauwe bessen door een beetje kaneel en honing. Het fijne aan havermout is dat het heerlijk is van smaak en het vult ook nog eens erg goed. 



Op warme dagen gaat mijn voorkeur uit naar een koud ontbijt. Ik meng een lepeltje jam of honing door mijn kwark en doe daar wat muesli doorheen. Sommige muesli soorten hebben een duffe smaak en dat is toch jammer. Een tijdje geleden kwam ik deze muesli-achtige mix van Eat Natural tegen in de supermarkt. De muesli is een mix van zonnebloemzaden, pompoenzaden en lijnzaad met geroosterde roggekruimels, gepofte rijst, volkoren haver, kokosnootschaafsel, amandelen en hazelnoten. Geen duffe smaak! Deze natuurlijke ontbijtgranen zijn super gezond en heerlijk voor door de yoghurt. Het enige minpuntje is dat hij niet overal te koop is. Een goed alternatief op de Eat Natural ontbijtgranen zijn de mixen van Dorset Cereals

Geen opmerkingen:

Een reactie posten