dinsdag 28 mei 2013

Mijn makkelijke Minestronesoep.


Hallo! Soep is iets wat ik heel vaak eet. Als lunch, als voorgerecht of als avondeten, het maakt voor mij niks uit, ik vind het heerlijk. Soms eet ik het zelfs twee keer op een dag. Ik moet eerlijk toegeven, ik rijk vaak naar een kant en klare soep uit de supermarkt. Lekker makkelijk. Er bestaan ontzettend veel verschillende soepen. De minestronesoep is een typische maaltijdsoep; de soep is erg vullend, gezond en bovenal heel erg lekker! 

Heb je niet alle ingrediënten in huis? Geen probleem! De minestronesoep is van origine een soort 'restjes-soep'. Voeg dus vooral groente toe die je nog in de koelkast hebt, zo zet je elke keer een net iets andere soep op tafel.

Ingrediënten:
- 1 ui (gesnipperd)
- 2 teentjes knoflook (fijngehakt)
- 1 wortel (in plakjes)
- 1 (rode) paprika (in reepjes)
- 1 stengel bleekselderij (fijn gesneden)
- 150 g verse spinazie
- 1 blik tomatenblokjes (400 g)
- 1 blikje tomatenpuree (70 g)
- 1 (rundvlees) bouillon blokje
- 1,5 liter kokend water
- 300g mager runder gehakt
- een handje vermicelli
- een scheutje olijfolie

Aan de slag:
Doe een scheutje olijfolie in een grote pan en doe daar de ui en knoflook bij. Laat dit in ongeveer 3 minuten zacht worden en doe de tomatenpuree in de pan. Voeg de wortel, bleekselderij en paprika toe, bak alles aan. Doe na 1 minuut de tomatenblokjes, het bouillon blokje en het water erbij en breng het geheel aan de kook. Als de soep kookt kan je het gehakt toevoegen. Ik trek het gehakt meestal uit elkaar en doe het dan in de pan. Je krijgt dan een soort gehakt-slierten in je soep. Je kan natuurlijk ook balletjes draaien van het gehakt. 
Laat de soep 20 minuten koken, voordat je de vermicelli toevoegt. Na 5 minuten kan je de spinazie toevoegen. Laat het nog een paar minuten koken en breng het dan op smaak met peper en zout. Als je het lekker vind kan je voor het serveren nog wat verse kruiden over je soep strooien.

Enjoy! x


Tip: Om een vegetarische minestronesoep te maken gebruik je een groente bouilion blokje en vervang je het gehakt door omelet-reepjes.




Follow my blog with Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten