zaterdag 11 mei 2013

Iced Caffè Mocha.

Goedemorgen! Ik ben groot fan van koffie, zowel de warme als de koude variant slurp ik met genot naar binnen. Toen ik vorig jaar op vakantie was in Engeland ben ik verliefd geworden op deze heerlijke koffie met een hint van chocolade; de caffè Mocha. Nu de lente eindelijk echt is begonnen - ZON - gaat mijn voorkeur uit naar de koude variant van dit heerlijke oppeppertje.


Wat je nodig hebt:
- 2 kopjes espresso
- 250 ml melk
- 15 ijsklontjes
- 3 theelepeltjes cacao
- 1 zakje vanille suiker
- scheutje kokend water
- slagroom
- blender


Aan de slag:
Zet eerste de espresso, deze kan je bij voorkeur alvast laten afkoelen in de koelkast voordat je verder gaat met de rest. Ik maak altijd zelf mijn chocolade siroop, dit is heel eenvoudig. Doe de cacao en vanille suiker in een glas, doe daar een scheutje warm water bij. Goed roeren tot het een gladde massa is en je hebt je eigen siroop. Doe de ijsklontjes, de koffie, de melk en je chocolade siroop in de blender. Ik doe altijd de ijsklontjes onderop, zodat deze beter gemalen worden. Blender aan en mengen maar.
Je kan je koude drankje nu in glazen schenken en als je het lekker vind nog wat slagroom er overheen doen. Enjoy! x


De beste Iced Caffè Mocha.


Follow my blog with Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten